שיעור מקוון – איך מחדשים מילים (ואולי גם למה)

-4-4מניין לנו המטוס והצילום? מה הם נעצוצים? מי המציא את המילה מרגמה? מה הקשר בין פסולת לזלולת? ואם סיומת ־ִית "מקטינה" מילים – כמו כפית וכרית – איך נוצרו משאית וחללית? האם צריך לומר רַכְבָּל או רַכֶּבֶל, ומה התשובה על השאלה הזאת מלמדת על הלחמים? ומי יודע איך נוצרה המילה קניון?

לרגל יום העברית תשע"ה יזמו הפיקוח על הוראת העברית במשרד החינוך והאקדמיה ללשון העברית משדר מיוחד לתלמידים, למורים ולאוהבי העברית. בשיעור המקוון נחשפו הצופים לחידושים ותיקים ולחידושים חדשים ולמדו על חידושים שאינם חידושים, וכך התוודעו להיבט אחד בדרכה המיוחדת של העברית במאה ושלושים השנים האחרונות.

את השיעור נתנה רונית גדיש, המזכירה המדעית של האקדמיה ללשון העברית, והנחה תומר בוזמן, המפקח המרכז על הוראת העברית במשרד החינוך.

השיעור צולם באולפני מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית), והועבר בשידור ישיר ל־1,240 כיתות ברחבי הארץ.

באדיבות משרד החינוך.